Najczęściej zadawane pytania

Co wyróżnia urządzenia Janome?

Jakość

Janome jest właścicielem wszystkich fabryk, w których produkowane są urządzenia Janome. Nie zleca produkcji innym firmom, dzięki czemu zachowuje wysokie najwyższe standardy realizacji i najwyższą jakości produktów. Dzięki temu klienci mogą być pewni tego, że nowa maszyna, którą znajdą w kartonie, jest w pełni sprawna i wolna od ukrytych wad fabrycznych.

Gwarancja

Jako jedna z niewielu marek w Polsce ma tak szybko i sprawnie działający serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny urządzeń szyjących i haftujących. Zdecydowana większość maszyn Janome jest objęta 5-letnią gwarancją, a niektóre modele mają gwarancję nawet przez 6 lat.

Dostępność części i akcesoriów

Od wielu lat jest dostępny w ciągłej sprzedaży bardzo szeroki asortyment oryginalnych stopek, igieł, akcesoriów i części zamiennych do maszyn, owerloków, coverloków, maszyno-hafciarek i hafciarek. Nie musisz się więc obawiać tego, że za kilka lat Twoja maszyna zostanie bez odpowiedniego wsparcia technicznego.

Gdzie są produkowane maszyny Janome?

Maszyny Janome są produkowane w fabrykach w Japonii, Tajlandii i na Tajwanie. Wszystkie fabryki Janome są nadzorowane przez wysoko wyspecjalizowaną japońską kadrę kierowniczą. Czuwa ona nad każdym etapem produkcji urządzeń i dba o skrupulatną oraz dokładną kontrolę jakości wyprodukowanego towaru. Dzięki temu produkty marki Janome na całym świecie słyną ze swej niezawodności, trwałości i precyzji wykonania.

Gdzie mogę kupić maszyny i produkty marki Janome?

Janome Polska sprzedaje swoje produkty na terenie Polski za pośrednictwem sieci autoryzowanych dilerów Janome.

Pomoc w wyborze urządzenia marki Janome i pasujących do nich akcesoriów uzyskasz od jednego z autoryzowanych dilerów marki Janome.

Jeśli potrzebujesz pomocy w ustaleniu adresu sklepu z maszynami Janome w Twojej okolicy, kliknij tutaj.

Jak wybrać najlepszą maszynę Janome?

Na tej stronie internetowej znajdziesz wiele szczegółowych informacji na temat naszych produktów. Możesz dodawać wybrane modele maszyn do porównywarki i zestawiać ich parametry.

Jeśli jednak nie znasz się w ogóle na maszynach, haftowniu i szyciu, a zawarte na stronie nazwy, lub opisy niewiele Ci mówią, to nic straconego - sprawdź odpowiedź na pytanie: Kto może pomóc mi wybrać najlepszą maszynę dla mnie?

Jakie akcesoria pasują do mojej maszyny Janome?

Wszystkie akcesoria pasujące do Twojej maszyny Janome, takie jak stopki, igły czy, w przypadku hafciarek, tamborki, można znaleźć na karcie produktu w części opisanej jako "Opcjonalne wyposażenie". Odszukaj swoją maszynę - kliknij tutaj.

Czy urządzenia Janome mają instrukcję po polsku?

Wszystkie maszyny mechaniczne, owerloki i większość maszyn komputerowych oraz hafciarek Janome mają dołączoną instrukcję w języku polskim. Informację o rodzaju instrukcji dodanej do konkretnego modelu znajdziesz na karcie produktu na naszej stronie.

Kto jest gwarantem marki Janome w Polsce?

Gwarantem urządzeń marki Janome na terenie Polski jest firma ETI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa mieszcząca się pod adresem:
ul.Poznańska 75, 60-185 Skórzewo.

Przeczytaj więcej na temat gwarancji i serwisu - kliknij tutaj.

Ile trwa gwarancja na urządzenia Janome?

Urządzenia marki Janome mają w Polsce cztery rodzaje gwarancji. Są one różne ze względu na warunki oraz długość obowiązywania gwarancji.

Gwarancja 6-letnia

Gwarancja na zakupione w Polsce maszyny do szycia Janome 393, Janome 415, Janome 419S, Janome 423S, Janome Easy Jeans Heavy Duty 523, Janome Easy Jeans Heavy Duty 1800, Janome MC6700 Professional, Janome HD9 Professional i Janome Continental M7 Professional wynosi 72 miesiące od daty zakupu. Warunkiem uzyskania 6-letniej gwarancji jest przeprowadzenie płatnego przeglądu maszyny w serwisie gwaranta między 24., a 36. miesiącem użytkowania urządzenia, licząc od daty zakupu. Jeżeli taki przegląd nie zostanie przeprowadzony, gwarancja skończy się z upływem 36 miesięcy od daty zakupu.

Gwarancja 5-letnia

Gwarancja na maszyny do szycia, owerloki, coverloki, covery, hafciarki jednoigłowe i maszyno-hafciarki marki Janome zakupione w Polsce trwa 60 miesięcy od dnia zakupu. Warunkiem uzyskania 60-miesięcznej gwarancji jest przeprowadzenie płatnego przeglądu maszyny w serwisie gwaranta między 24., a 36. miesiącem użytkowania urządzenia, licząc od daty zakupu. W przypadku, gdy przegląd ten nie zostanie przeprowadzony, gwarancja kończy się z upływem 36 miesięcy od daty zakupu.

Gwarancja 3-letnia

Gwarancja na zakupione w Polsce: hafciarki wieloigłowe Janome MB-4S i MB-7 oraz na maszyny marki Juno by Janome to 36 miesięcy od dnia zakupu. W przypadku wspomnianych hafciarek należy przeprowadzić płatny przegląd urządzenia między 10. a 12. miesiącem od daty zakupu. Spowoduje to wydłużenie gwarancji do 24 miesięcy od daty zakupu. Wykonanie tego przeglądu upoważnia do kolejnego przedłużenia gwarancji (brak przeglądu będzie oznaczał wygaśnięcie gwarancji wraz z upływem 12 miesięcy od daty zakupu). W tym celu konieczne jest przeprowadzenie drugiego płatnego przeglądu hafciarki między 22. a 24. miesiącem od daty zakupu. Będzie on automatycznie oznaczał wydłużenie gwarancji o kolejny rok, a więc do 36 miesięcy od daty zakupu. Brak przeglądu spowoduje natomiast, że gwarancja wygaśnie wraz z upływem 24 miesięcy od daty zakupu hafciarki.

Gwarancja 2-letnia

Gwarancja na maszyny dla dzieci Janome Sew Mini zakupione w Polsce trwa 24 miesiące od dnia zakupu.

Kto może pomóc mi wybrać najlepszą maszynę dla mnie?

Wszelką pomoc w wyborze właściwego urządzenia i pełną prezentację wybranych modeli uzyskasz podczas wizyty u jednego z naszych autoryzowanych dilerów Janome. Będzie to okazja do zadawania pytań, poznania funkcji maszyn i rozwiania ewentualnych wątpliwości. Ponadto autoryzowany diler Janome może zadać Ci pytania, po to, aby wybrana przez Ciebie maszyna była dobrana odpowiednio do Twoich potrzeb, a jej zakup w pełni Cię satysfakcjonował. Jeśli potrzebujesz pomocy w odnalezieniu autoryzowanego dilera Janome w Twojej okolicy, kliknij tutaj.

Skąd mogę pobrać instrukcję obsługi?

Instrukcje obsługi w wersji do pobrania znajdziesz na kartach poszczególnych produktów na naszej stronie internetowej. Odszukaj swoją maszynę - kliknij tutaj.

Jak mogę zarejestrować moją nową maszynę?

Zakupione urządzenie marki Janome należy zarejestrować na stronie www.janome.pl podając 9-cyfrowy numer seryjny urządzenia, który można odczytać z karty gwarancyjnej lub nalepki umieszczonej na tyle obudowy, a także datę zakupu urządzenia.

W celu rejestracji proszę odwiedzić wskazany link i postępować zgodnie ze wskazówkami zawartymi w formularzu - kliknij tutaj

Kiedy urządzenie powinno trafić do serwisu gwaranta?

Jeśli pomoc udzielona przez Gwaranta telefonicznie lub mailowo jest niewystarczająca i nie pozwala na diagnozę i rozwiązanie zgłoszenia, to w takiej sytuacji urządzenie powinno trafić do serwisu.

Urządzenie objęte gwarancją nie powinno być wysłane do serwisu w celu dokonania regulacji czy konserwacji. Wykonanie tych czynności leży po stronie użytkownika maszyny i są zależne od jego potrzeb. Wspomniane czynności nie mają wpływu na stan techniczny i jakościowy samego urządzenia.

Jeżeli użytkownik zdecyduje się przekazać do serwisu urządzenie objęte gwarancją w celu dokonania przeglądu, musi liczyć się z tym, że usługa ta będzie płatna zgodnie z cennikiem serwisu.

Gdzie uzyskam serwis gwarancyjny?

Centralny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny urządzeń marki Janome znajduje się w Skórzewie przy ul. Poznańskiej 75.

Tylko w wyżej wymienionym serwisie można dokonać naprawy gwarancyjnej urządzenia marki Janome bez ponoszenia kosztów naprawy, części i wysyłki urządzenia - zgodnie z warunkami gwarancji udzielonej na dany produkt.

W celu zapoznania się z warunkami gwarancji skorzystaj z papierowej wersji gwarancji* dostarczonej podczas zakupu u autoryzowanego dilera marki Janome lub pobierz warunki gwarancji w wersji elektronicznej, które znajdziesz na karcie wybranego produktu - kliknij tutaj.

*wydana przez dilera w dniu zakupu karta gwarancyjna może różnić się od karty gwarancyjnej obecnie obowiązującej.

Jakie są warunki gwarancji?

Warunki gwarancji na dane urządzenie marki Janome zostały przedstawione na naszej stronie na karcie wybranego przez Ciebie produktu. To tam w części "Gwarancja i serwis" znajduje się link do dokumentu, w którym zostały omówione warunki gwarancji na dane urządzenie. Ponadto ogólne warunki gwarancji znajdziesz tutaj.